Koukkupolvi

Tiedän että kiviäkin kiinnostaa, mutten tiennyt olisiko pitänyt itkeä vai nauraa kun tänään tulin ensimmäisestä fysioterapiakäynnistä. Jalasta (tai oikeastaan jaloista...) ei löytynyt mitään kivaa sanottavaa, positiivisinta mitä terapeutti osasi minulle sanoa kun pyysin jotakin kivaakin lausumaan oli "no sä yrität ainakin reippaasti." :D

No, mikä mättää? Kaikki. Jaloissani on synnynnäisenä vikana liian lyhyet jänteet, joiden vuoksi olen aina kävellyt jne. väärin, ja nyt tuo osumaa ottanut polvi on sitten sanonut itsensä irti kun olen rääkännyt sitä elämäni ajan väärällä asennolla. :D Siinä on muuten lumpiokin vinossa, että siksi ei polvi pysy kasassa.

Komea lista.
» Polven jänteet liian lyhyet, jalkaa ei saa suoristettua.
» Jalan luut liian pienet ja kapeat, siitä huono tasapaino. (En pysynyt yhdellä jalalla pystyssä ilman tukea :V)
» Reisi- ja säärilihakset takaa liian kireät ja "lyhyet".
» Alaselkä- ja pakaralihakset olemattomat koska virheellisen asennon vuoksi en ole käyttänyt niitä kunnolla.
» Lonkat ei liiku paljon mihinkään, eikä taivu, rutisivat, naksuivat ja jumittavat vain.
» Lumpio on vinossa.
» Oikea jalka vääntynyt ulospäin, koska olen varonut kipeää polvea niin paljon liikkuessa.
» Tasajalka-astunta väärästä jalka-asennosta johtuen, jonka vuoksi polvinivelet rasittuneet ja vähän kuluneet.

Näin meillä miten teillä. 8) Hyvä urakka meikällä edessä että saisin koipeni kirjaimellisestikin ojennukseen.
Mutta pääasiana pidän sitä että jalan kumminkin saa jotenkin kuntoon, eli pääsen vielä takaisin satulaan! :)

7 kommenttia:

  1. No huhhuh... Täytyy sanoa että olen onnellinen ettei itsellä jaloista löydy nyt ihan noin montaa vikaa. Onhan täälläkin synnynnäisesti veneluut kahdessa osassa ja oireilleet jotain puolen elämääni ja polvissa varmaan sama kierukka vika joka äidilläni oli kun vähän samantyylistä oireilua. En niistä vain haluaisi lääkärille mennä kun en nyt ihan parin vuoden sisään haluaisi olla sivussa kisakausia...
    Mutta pitäisi kai kuitenkin niin saisi asioihin selvyyen kun polvet tuntuvat välillä vain pettävän alta tai jäävät "lukkoon".

  1. Nää polviongelmat on mullekkin tuttuja :( Pari vuotta sitten kun treenasin yhden hevosshow-ryhmän kanssa kesän kiertuetta varten (olin avustajana esityksessä) niin treeneissä kaaduin sen ainoan kerran kyseisen talven aikana. Polvi vaan petti alta, en oikeastaan edes liukastunut. Joka tapauksessa, polvilumpio meni sijoitaan niin äkäseen, että repes jänteetkin jalassa, ruston lisäksi. Että siinä meni minun kesäsuunnitelmat. Leikkaustahan se vaati, sitä ennen polven piikittelyä ja kuvaamista ja vääntelyä. Takareidessä on nyt 20 senttiä jännettä vähemmän, kun pitihän lumpio saada jotenkin pysymään paikoillaan.

    Vieläkin polvi temppuilee, ja saa nähdä pääsenkö takaisin kirurginpöydälle kun tuolla jalassa muljuu joku mikä ei varmaan kuulu sinne.

    Ai niin, oli mulla muutakin asiaa kuin ällöittää sua mun polvijutuilla. En tiedä onko sun sähköpostiosoite muuttunut, kun mun lähettämiin sähköposteihin ei oo tullu vastausta (virtuaaliheppailu-asioita), niin saisinko sun toimivan sähköpostiosoitteen? Alan kohta jo luulla sun välttelevän mua :D

  1. Itse olen loppujenlopuksi aika helpottunut, koska ratsastamisesta eikä muustakaan liikkumisesta meinannut tulla mitään kivun ja polven muljuilun takia -eli mitään en häviä, enemmänkin nyt kuntoutuksella pääsen takaisin hevosen selkään. Ennemmin tai myöhemmin. :D

    Joten kehottaisin kyllä siuakin menemään näyttämään sitä jalkaa lääkärille. Jos siinä jokin vika on, niin se rasittuu aina enemmän ja enemmän ja sitten käy niinkuin miulle -yksi isku ja jalka sanoi itsensä irti sopimuksesta. Olisi pitänyt vaan jo aikaisin hoitaa kroppa kuntoon niin tätä ongelmaa ei olisi nyt. :I

  1. Auts, tässä tuntee ittesä ihan terveeksi kun tota kuuntelee. >_O

    Osoitteeni ei ole muuttunut mutta en ole saanut postiasi. Pidän nämä asiat mieluiten erossa irl-elämästäni, joten voisitko tästä lähtien kirjoittaa v-jutut oman aiheensa blogiin? :) + kuten tästäkin blogista huomaat, minulla on oikean elämäni kanssa tekemistä joten virtuaaliharrastus on nyt jäässä ja jumissa, lähinnä vain piirrän ja koodailen ja siinä se. Tuntuu hassulta ettei ihmiset tunnu mitenkään uskovan, että mä oikeasti en vaan _jaksa_ aina harrastaa. :D Yritä sie edes.

  1. ootko be ? YÄK

  1. Wtf? Mikä on be? :D Tarkotatko bi-seksuaalia? Siinä tapauksessa edelleenkin että en, olen kokeillut seurustella pojan kanssa mutta ei se vaan toimi, tytöt vain kiinnostaa.

    Mielipiteensä kullakin, mutta miusta ei kyllä ole mitenkään ällöä jos joku on bi- homo- lesbo- pan- tai aseksuaali.

  1. Mitäh :D Ei sun jalat voi olla noin hajalla, ihan hyvin sä pysyt pystyssä! Mutta joo, kyllä se siitä.

Lähetä kommentti

Ruusut, risut, kysymykset ja randomiudet otetaan kaikki vastaan kunhan asiallisina pysytään. :)